søndag den 28. februar 2010

Kært barn har mange navne....


I kender den sikkert som oldemor-, bedstemor-, mormor-, hippiefirkanten eller bare firkanten - her hedder de faster Annis firkanter, da det var hende, der for - tjah vel efterhånden 35 år siden lærte mig at hækle - nu er de blevet "IN" igen - så jeg er gået i gang med et halstørklæde, der består af 10 firkanter på hver 5 omgange, de skal så hækles sammen spids mod spids - jeg er spændt på resultatet - garnet er Kauni effektgarn - det er absolut ikke sidste gang jeg arbejder med det.
Firkanterne har fået mig til at tænke tilbage på hvad de er blevet brugt til , et smukt barnevognstæppe til min ældste datter (22 år), gryddelapper til div. familliemedlemmer da jeg lige havde lært at hækle, slumretæpper - og ovenpå på gæstesengen ligger Peters Farmors slumretæppe - ja mon ikke firkanten består ;0)

1 kommentar:

  1. Ja det er sjovt, som de firkanter går igen år efter år og brugt på mange måder

    SvarSlet